© 2020 Glenaki Tourism Consultancy

Glenaki Tourism Consultancy BVBA

Geerwijnstraat 12, 8000 Brugge - Belgium

0032 50 61 42 00

birgit@glenaki.com

De omzet van LOGIS HOTELS heeft in 2019 de 150 miljoen euro overschreden, een jaarlijkse groei van +7%

February 4, 2020

Na een recordjaar in 2018 bevestigt LOGIS HOTELS haar groei en ambities met de afsluiting van een uitstekend jaar 2019: groei van de omzet verkregen door directe reserveringen via de dynamische keten (+22%) van het netwerk met 197 nieuwe leden en 46.000 houders van een klantenpas die vertrouwen hebben in het merk.

 

Lokale en verantwoordelijke hotellerie wordt beloond
LOGIS HOTELS is een menselijke keten van gepassioneerde hotel- en restauranthouders, mijlenver verwijderd van de normen van internationale organisaties. Het is deze persoonlijkheid en betrokkenheid waar de klanten voor kiezen, meer dan ooit willen ze verblijven op een authentieke plek en willen ze bewuste keuzes maken. Door te verblijven in een hotel-restaurant van LOGIS HOTELS, dragen klanten concreet bij aan de ontwikkeling van de lokale economie, terwijl ze genieten van de voordelen van een authentiek verblijf.
 
Een enorme prestatie met record resultaten
In 2019 zijn de reserveringen op logishotels.com en de mobiele applicatie met meer dan 22% gestegen; In dezelfde periode is de groei van e-distributors beperkt gebleven tot 11%: de wilskrachtige keten LOGIS HOTELS neemt een marktaandeel over van de Online Travel Agents , door middel van een digitale omnichannel strategie die de moeite loont.
 
Een nieuw feit is dat de toenemende Amerikaanse (+23%) en Zwitserse (+17%) klanten de iets lagere groei van de Engels klanten (+5,2%) compenseert. Het Engelse cliënteel blijft echter op de tweede plaats staan na de Fransen.
 
In Frankrijk behalen de regio’s Normandië (+25% vs n-1), Grand Est (+24% vs n-1) en Provence-Alpes-Côte d’Azur (+15% vs n-1) de grootste groei met betrekking tot de omzet binnen het netwerk van LOGIS HOTELS.

 

 

Met een omzet van 168 miljoen euro, en zes merken L’Exception Logis, Logis Hôtels, Auberge de Pays, Citotel, Châteaux & Demeures en Urban Style, die voort zijn gekomen uit de samenwerking met CITOTEL, vertegenwoordigt de groep LOGIS HOTELS-CITOTEL voortaan meer dan 16.000 lokale werknemers, 30.000 seizoenarbeiders en meer dan 3.000 leerlingen.
 
ETIK, een genereus en solidair loyaliteitsprogramma 
In 2019 heeft LOGIS HOTELS een toename van 26% van actieve klanten in het loyaliteitsprogramma waargenomen en een omzetstijging van +3.7%.
 
LOGIS HOTELS-CITOTEL laat haar loyaliteitsprogramma evolueren om haar betrokkenheid te laten zien. Op 1 januari werd ETIK gepresenteerd; een genereus en solidair loyaliteitsprogramma.
ETIK is gratis en zorgt ervoor dat klanten punten kunnen sparen in hotels en in restaurants; maar bovenal dragen  de klanten actief bij aan de steun aan de economische en ecologische initiatieven in onze regio’s: bewustwording van wat men consumeert door het MKB, kleine ondernemers, lokale werkgelegenheid, korte lijnen en lokale producten te steunen.
 
Belofte van nieuwe ervaringen
LOGIS HOTELS neemt afstand van oude gewoontes en vindt de belevenissen die klanten kunnen ervaren opnieuw uit door directere en duidelijkere benamingen te gebruiken. Alle etablissementen delen het DNA van LOGIS HOTELS en onderscheiden zich door hun knowhow en hun eigen karakter. De 2400 hotels en 2200 restaurants zijn opnieuw bezocht om ervoor te zorgen dat de klant met een druk op de knop het etablissement vindt dat het beste past bij zijn humeur en wensen.

 

 

NIEUW: 150 etablissementen van CITOTEL en URBAN STYLE in de gids van 2020.

 

Please reload

Recente berichten

February 17, 2020

Please reload

Archive
Please reload